دبیرستان متوسطه ی دوره ی اول ، هدایت بندرديلم
قديمي ترين مدرسه راهنمايي بندرديلم

بیمه و انواع آن

مرتبط با مطالعات اجتماعی کلاس هفتم

بيمه اختياري بيمه اي است كه شخص به درخواست خودش و با توجه به شرايطش ان را براي خود  و خانواده تحت پوشش  تهيه ميكند.....و بيمه اجباري بيمه اي است كه شخصي به دليل كار كردن در شركت يا اداره اي بدون انتخاب شخصي نوع بيمه  ...بيمه ميشود.

مثلا شخصي كه جايي استخدام ميشود كه ان شركت پرسنلش را بيمه ميكند ...او نيز بيمه ميشود و نوع بيمه اش اجباري است

به طور کلّی بیمه در دو زمینه کلی زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

1-     بیمه های اجتماعی : که «بیمه های اجباری» یا «بیمه های ناشی از قانون» نیز خوانده می شود بیشتر در مورد کارگران وطبقات کم در آمد جامعه کاربرد دارد که دولت در جهت حمایت از این قشر، به موجب قانون، ایشان را زیر چتر حمایت بیمه های اجتماعی قرار می دهد.

2-     بیمه های بازرگانی : که بیمه های اختیاری نیز نامیده میشود ودر آن بیمه گذاربه میل خود و آزادانه به تهیه انواع پوششهای بیمه ای بازرگانی اقدام می کند.در بیمه های بازرگانی، بیمه گذار وبیمه گردر مقابل هم متعهد هستند: بیمه گر در مقابل دریافت حق بیمه از بیمه گذار ،تأمین بیمه ای در اختیار او قرار می دهد.

بیمه های بازرگانی به بیمه های اشیاء ، مسؤولیت ، زیان پولی و بیمه اشخاص تقسیم می شود.

بیمه های اشیاء : در این نوع بیمه، موضوع تعهد بیمه گر شیئی است،‌یعنی آنچه قابل تبدیل به وجه نقد است. بیمه اشیاء قراردادی برای جبران زیان وارده وپرداخت غرامت است. از مهمترین وژگی انواع بیمه های اشیاء خسارتی بودن آنهاست.حداکثر تعهد بیمه گر تا سقف مبلغ بیمه شده خسارت وارده به بیمه گذار است. بیمه های اشیاء متنوع ترین شاخه بیمه های بازرگانی است. برخی از انواع بیمه های اشیاءعبارتند از :

1-بیمه آتش سوزی،انفجار، صاعقه و خطرهای اضافی نظیر سیل،زلزله،طوفان،شکست شیشه،ترکیدگی لوله آب،ضایعات ناشی از بارش برف وباران،دزدی و...

  2- بیمه اتومبیل (بدنه ،شخص ثالث وسرنشین)

3- بیمه محصولات کشاورزی

 4- بیمه هواپیما 

 5- بیمه مهندسی          

 6- بیمه کشتی

7- بیمه حمل ونقل کالا و...

بیمه مسؤولیت:  بیمه مسؤولیت بیمه ای است که مسؤولیت مدنی بیمه گذار را در قبال اشخاص ثالث بیمه می کند. بنا بر یک اصل حقوقی ،هر کس مسؤول زیان و خسارتی است که به جان ومال اشخاص دیگر وارد می آورد .

1-     بیمه مسؤولیت مدنی مالکان، موجران ومستأجران

2-     بیمه مسؤولیت جرح بدنی

3-     بیمه مسؤولیت مدنی خسارتهای مادی وارده با اشخاص ثالث

4-     بیمه هزینه های درمانی

5-     بیمه مسؤولیت قراردادی از نوع خاص

6-      بیمه مسؤولیت امین

7-     بیمه مسؤولیت مقاطعه کاران و تولید کنندگان

8-     بیمه مسؤولیت آسانسور

9-     بیمه مسؤولیت مالکان و مقاطعه کاران

10-بیمه مسؤولیت براساس قرارداد مبدأ

11-بیمه مسؤولیت کالا

12-بیمه مسؤولیت فروشندگان ناشی از مسؤولیت تولید کننده

13-بیمه مسؤولیت)

15-بیمه مسؤولیت  جامع عمومی

16-  بیمه نامه جامع مسؤولیت شخصی

17-بیمه مسؤولیت حرفه ای
18-بیمه مسؤولیت ناشی از داشتن وسیله نقلیه موتوری(بیمه شخص ثالث اتومبیل)

بیمه زیان پولی: در بیمه زیان پولی ، موضوع بیمه میزان معینی پول است که بیمه گر به دلیل عدم ایفای تعهد بیمه گذار می پردازد.انواع بیمه های زیان پولی عبارتند از: 1- بیمه اعتبار 2- بیمه تضمین 3- بیمه عم النفع 4- بیمه صداقت وامانت.

بیمه اشخاص: در بیمه اشخاص موضوع تعهد بیمه گر، فوت یا حیات یا سلامت بیمه شده است. در بیمه اشخاص بیمه گر نمی تواند غرامت وارده به بیمه شده را برآورده کند. تعیین سرمایه بیمه بر عهده بیمه گذار است.

بیمه های اشخاص شامل انواع بیمه های عمر وبیمه های حوادث شخصیمی شود.

 

 

 





تاريخ : یک شنبه 9 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط عبدالمجید خلیجی

روز سه شنبه 4 / 9 / 1393 عده ای از دانش آموزان ناهار خود را در نمازخانه ی مدرسه نوش جان نمودند .





تاريخ : پنج شنبه 6 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط عباس بحرینی

در خبر بعدی عکس های باقیمانده از مسابقات فوتبال را منتشر خواهیم کرد .





تاريخ : پنج شنبه 6 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط عباس بحرینی

برای دیدن چند عکس دیگر روی ادامه مطلب کلیک کنید .



ادامه مطلب...

تاريخ : پنج شنبه 6 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط عباس بحرینی

فینال مسابقات فوتبال یادواره ی 13 آبان بین تیم های     و     برگزار شد .

همه ی عکس های مسابقات فوتبال را در خبر بعدی منتشر می کنیم .





تاريخ : چهار شنبه 5 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط عباس بحرینی

شرایط عادی هوا





تاريخ : سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط عبدالمجید خلیجی





تاريخ : سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط عبدالمجید خلیجی

 

درس1
1- تعاون یعنی چه ؟
2- ما انسانها در برابر چه چیز و چه کسانی مسئول هستیم ؟
3- چرا هیچکس نمی تواند اعمال و رفتار و زندگی خود را از اجتماع جدا کند ؟ 
4- یک نمونه از پیام ها و دستورات دین اسلام در زمینه رابطه فرد با اجتماع ، از فرمایشات امام علی (ع) را بیان کنید.
5- آیه 2 ، سوره مائده قران کریم در باره تعاون را بنویسید . 
6- همکاری نکردن در گناه یعنی چه ؟ 
7- جلوه ها و شکل های مختلف تعاون را نام ببرید ؟ 
9- تعاون در چه سطوحی صورت می گیرد ؟ 
10- تعاون در خانواده چه نتایج مثبت می تواند به دنبال داشته باشد ؟
11- نمونه هایی از تعاون از پیامبر اکرم و امامان با  با اعضای خانواده خود را بیان کنید ؟

12- همدلی و همکاری در میان قوم و خویش چه نتایج مثبتی می تواند به دنبال داشته باشد .دو نمونه از آن را بیان کنید .
13- جلوه هایی از تعاون در مدرسه را توضیح دهید ؟
14- همکاری و همدلی میان افراد در یک محله چه فواید مثبتی می تواند به دنبال داشته باشد ؟ 
15- جلوه هایی از تعاون در محله را نام ببرید ؟
16- امام صادق ( ع ) در مورد همکاری با همسایگان چه می فرمایند ؟

 17 – آرم سازمان اوقاف و امور خیریه



ادامه مطلب...

تاريخ : سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط عبدالمجید خلیجی

بهداشت علم و هنر پیشگیری ازبیماری،طولانی کردن عمر و ارتقا سلامتی به وسیله کوشش های متشکّل اجتمایی است .برهمین اساس تعاریفی برای بهداشت فردی،بهداشت عمومی،بهداشت روانی و بهداشت غذایی وجود دارد.بیماری ها تا حدود3900 سال قبل از مسیح،صرفاٌ بلای آسمانی به شمار می آمدند و کسی به درمان و رسیدگی به حال بیماران اقدام نمی کرد.با این وجود،مردم دوران پیشاتاریخ با توجه به تجربیات و نیز اعتقادات مذهبی یا خرافی خود،به گونه ای از بیمارشدن جلوگیری می کردند.در روم باستان بهداشت به عنوان نماد سلامتی شناخته می شد.به همین منظور،حمام های عمومی متعددی در شهر های مختلف ساخته می شدند،که شرق نیز رواج یافتند.در واقع همه ما باید بهداشت را رعایت کنیم.





تاريخ : چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط امیر حسین خلفی

باسلام وتقدیم احترام.

بدین وسیله از تمامی عزیزان وخیرین نیکوکارکه مارا یاری نموده اند کمال تشکر وامتنان را مینماییم .انشالله خداوند مزد وپاداش دنیوی و اخروی بهشان عنایت فرمایید .آمین





تاريخ : چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط سید حسن حسینی

فوتبال





تاريخ : سه شنبه 27 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط عباس بحرینی
به نام خدا علل اصلی سرتان مصرف غذا و مایعات داغ طبق بررسی های انجام شده نوشیدن مایعات داغ ،خطر مبتلا شدن به برخی سرطان های دستگاه گوارش نظیر حنجره،مری و معده را به شدت افزایش می دهد.توصیه می شود قبل از مصرف مایعات داغ چند دقیقه صبر کنید تا از دمای آن کاسته شود. چاقی بین چاقی و سرطان های مثل روده بزرگ،لوزالمعده ،تیروئید،پستان،کلیه ، مری و برخی دیگر از سرطان ها ارتباط وجود دارد.البته چاقی به خودی خود باعث سرطان نمی شود اما می توان گفت که احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. مصرف بیش از حد گوشت قرمزو فرآورده های آن مصرف بیش از حد گوشت قرمز و فرآورده های آن ،احتمال ابتلا به انواع سرطان از جمله سرطان های روده بزرگ ،لوزالمعده ، کلیه ،پستان ،پروستات را افزایش می دهد .توصیه می شود که میزان مصرف گوشت قرمز بیش از ۸۵گرم نباشد و در رژیم غذای بیشتر از گوشت ماهی ، پرندگان و گیاه سویا استفاده شود. مواد نگهدارنده موجود در برخی از غذاها مواد نگهدارنده ای مثل نیترات و نیتریت بیشتر در فرآورده های همچون سوسیس و کالباس استفاده می شودتا خطر ابتلا به باکتری را کاهش داده و اندکی هم به طعم مطبوع محصول کمک کنداما معمولا در دمای سرخ کردن ،نیترات به نیتریت تبدیل می شود نیتریت هم با آمین های ثانویه ترکیب شده و تولید نیتروزآمین می کند که ماده ای بسیار سرطان زاست . به این دلیل باید در مصرف مواد غذایی دارای نگهدارنده هایی از این دست ، دقت بیشتری کرد. مصرف دخانیات و الکل اصلی ترین علت ابتلا به سرطان ریه ،مصرف دخانیات بوده و ۸۵ درصد از موارد ابتلا به این نوع سرطان را شامل می شود.البته مصرف دخانیات عامل ابتلا به انواع دیگری سرطان مثل دهان ، مری ، لوزالمعده ، خون ، کلیه ، مثانه و برخی دیگر از سرطان هاست.میزان مصرف الکل می تواند فرد را به سرطان نزدیک تر کند. در واقع مصرف نوشیدنی ها یی که حاوی الکل و اتانول هستندبرای انسان ها سرطان زاست. غذا های کبابی و دودی شده مصرف طولانی مدت غذاهای دودی شده ، کبابی و نمک سود می تواند منجر به ابتلا به برخی انواع سرطان از جمله سرطان معده شود.مصرف بخشی از غذاهای کبابی شده و ته دیگ که سوخته و سیاه شده است به شدت منع می شود. بی خوابی بی خوابی در دراز مدت ،خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.در واقع هر فد طی شبانه روز به ۸ساعت خواب شبانه احتیاج دارد و کم خوابی یا بی خوابی باعث برهم خوردن تعادل متابولیسمی بدن و در نهایت مهیا شدن زمینه ابتلا به سرطان می شود. غذا های پر چرب استفاده از غذاهای پرچرب به خصوص چربی حیوانی باعث افزایش ابتلا به سرطان هایی نظیر پروستات ، لوزالمعده ، روده بزرگ ، راست روده و کبد می شود.محدود کردن غذا های پرچرب یکی از راه های پیشگیری از ابتلا به سرطان است. امواج و پرتو ها در دنیای مدرن متاسفانه امواج زیادی ما را احاطه کرده اند؛ از امواج رادیویی گرفته تا امواج مخابراتی و حتی پرتوهای خورشیدی . امواجی که طول موج کمتر دارند به علت اینکه انرژی بیشتری را با خود حمل می کنند، در برخود با بدن انسان در دراز مدت می تواند باعث جهش در DNA،تخریب سلول ها و ایجاد سرطان شود . افرادی که از تلفن همراه استفاده می کنند ۲/۵ برابر بیشتر در معرض تومور مغزی،کم حافظگی و عوارضی از این دست قرار می گیرند.



تاريخ : دو شنبه 26 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط جلال دشتی

مسابقات دانش آموزی جام 13 آبان مدرسه ی هدایت به روزهای پایانی خود نزدیک می شود . بازی های مرحله ی نیمه نهایی سه شنبه 27 / 8 / 1393 برگزار می گردد . بازی اول : شهید همّت  -  شهید باقرپور . بازی دوم : شهدای گمنام  -  شهید تنگستانی . تیم های پیروز به بازی فینال و دو تیم دیگر به بازی رده بندی راه پیدا خواهند کرد .





تاريخ : دو شنبه 26 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط عباس بحرینی

بناﻡ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﯾﮑﺘﺎ             ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺪﺗﺮﯾﻦ ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺿﺮﺭ ﺩﺍﺭﺩ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻧﻮﺷﺎﺑﻪ ﺍﺳﺖ ﻫﺮﭼﻨﺪ ﯾﮏ ﻧﻮﺷﯿﺪﻧﯿﺴﺖ ﺍﻣﺎ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻣﻀﺮ ﺍﺳﺖ ﻧﻮﺷﺎﺑﻪ ﻣﺨﻠﻮﻃﯽ ﺍﺯ ﺁﺏ.گاز ﺍﺳﺖ ﻣﻌﺎﯾﺐ ﺁﻥ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ .پوکی ﺍﺳﺘﺨﺎﻥ . ﻗﻨﺪ.ﺧﺮﺍﺏ ﺷﺪﻥ ﺩﻧﺪﺍﻥ ﻣﯽ شود.ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﻫﺮﺟﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﻧﻮﺷﺎﺑﻪ ﻣﺼﺮﻑ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭﺍﯾﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺿﺮﺭ ﻣﯽ ﺭﺳﺎﻧﺪ.





تاريخ : یک شنبه 25 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط امیر حسین خلفی

سلام

عباس بحرینی ام . معاون جدید دبیرستان دوره ی اول ، هدایت . قرار است از امروز ( شنبه 24 / 8 / 1393 ) وبلاگ مدرسه را که چند روز پیش ، از عوامل قبلی تحویل گرفته ایم را مدیریت کنیم . از شما دانش آموزان فعلی و گذشته ی این آموزشگاه انتظار داریم که به ما با انتقادات و پیشنهادات خود به هر چه پربارتر کردن این وبلاگ کمک کنید .

از توجه شما سپاسگزارم .

موفق باشید .





تاريخ : شنبه 24 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط عباس بحرینی

 

 

 

 

 



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 16 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط عباس بحرینی
1




تاريخ : یک شنبه 9 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط عباس بحرینی

اغلب ساکنان مناطق مختلف برحسب نور و صدا روي صاعقه اسم هاي جالب و مختلفي گذاشته اند. شيرازي ها به اين پديده غره تراق گويند، تهراني ها رعد و برق، افغاني ها تانا و اروپاييان تندر صدايش مي کنند، اما تندر چگونه به وجود مي آيد؟ هنگام بروز بادهاي بزرگ، ابرها باردار مي شود.
برای خواندن بقیه مطلب به ادامه مطلب رجوع کنید.



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط

تنقلات, کم‌خوني, پفک

برای مطالعه مطلب به ادامه مطلب رجوع کنید.



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط

کارشناسان حيات وحش با تهيه و ارائه تصاويري فوق العاده و کم نظير، زيبايي خلقت در دنياي حشرات را که همواره از چشم انسان ها پنهان مي ماند، به نمايش گذاشتند.

 اين تصاوير مبهوت کننده و حيرت انگيز از طبيعت، جزئيات جالبي را از زندگي اسرارآميز حشرات و دنياي زيبا و رنگارنگ آنها آشکار ساخته است.

لطفا به ادامه مطلب رجوع کنید..



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط
آخرین مطالب