دبیرستان متوسطه ی دوره ی اول ، هدایت بندرديلم
قديمي ترين مدرسه راهنمايي بندرديلم

 

بسم الله الرحمن الرحیم


 

                   السلام علی الحسین وعلی علی ابن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین


 

                      مثلی لا یبایع مثله                           


 

1-ماه محرم الحرام یکی از ماههای عجیب و غریب سال قمری است که عزاداران حسینی و صاحب دلان معارف والایی از ان صید می کنند.


 

در این ماه که خاندان اهل البیت پیامبر اکرم به مذبح و مقتل کربلا کشانده شد و سبط پیامبر با طرزفجیع ی به شهادت رسید  می توان آن را ماه غم و اندوه نامید .لذا قبل از ورود به مباحث لازم می نماید که ابتدایا از ولادت و بیوگرافی شهید این ماه سخن رانده شود.


 

امام حسین (ع)که سید شباب اهل الجنه است در سوم شعبان سال چهارم هجری متولد شد هر چند که پنجم شعبان و آخر ماه ربیع الاول و سیزدهم رمضان نیزجزء ایام میلاد آن حضرت که مورد اختلاف است لیکن روز سوم شعبان گویا سندیت و قطعیت زیادی یافته ومورد تصویب تقویم جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.


 

در مورد حوادثی که در هنگام ولادت امام حسین(ع) رخ داده است همگی حکایتگر شرافت و جلالت شخصیت آن بزرگوار است و نشانه ی قرب و کرامت امام حسین (ع) عند الله و نزد ملایکه مقرب الهی است .


 

منقول است که جبرییل به همراه گروه بیشماری از ملایکه ماموریت یافتند که از طرف خداوند تبریک و تهنیت و سلام خداوندرا به پیامبر ابلاغ کنند در بین راه جبرییل به جزیره ی رسیدند که جایگاه یکی از فرشتگانی بود به نام فطرس که به سبب کندی در اعمال خویش مطرود درگاه خداوند واقع شده بود ملک فطرس نیز با جبرییل و ملایکه دیگر وارد خانه پیامبر شدند و فطرس سرگذشت خویش را برای پیامبر باز گو نمودپیامبر فرمودند که ای فطرس پروبال خود را به مولود امام حسین (ع)بمالد تا خداوند از خطا و اشتباهت در گذرد و مورد پذیرش آستان الهی قرار گرفت و به درگاه الهی مجددا بار یافت .


 

2-ماه محرم الحرام را برای عارفان و سالکان ماه ویژه ی است جهت تصفیه و تهذیب جان و روان تا درجات و مراحل سلوک الی الله را سپری کند .یکی از این اعمال ویژه در ماه محرم کم خوری و کم نوشنی و کم خوابی و کم گویی است علی الخصوص در تاسوعا و عاشورا و شب یازدهم فقط نان خالی بخورد و در این روز عاشورا از خوردن و آشامیدن و دیدار با برادران دینی کم کند و تنها و تنها در خانه ی خود در خلوت خاصی به غم و اندوه بپردازد و از اعمال مبارک و مثمر دیگری در این ماه محرم قرائت زیارت عاشورا در دهه ی اول است که هر روز با قرائت زیارت عاشورا امام حسین (ع)را زیارت کند.


 

3-بهتراین است که توجه خاص به تهذیب نفوس پرداخته و با توسل به خاندان نبی اکرم به ویژه امام حسین(ع)توفیق طهارت درونی و نورانیت دل و روح را دریابد و حتی اولی است که اعمال عزاداری خود با اخلاص و حضور قلب اتیان کند و ازورود ریاءو شرک خفی به درون روح و روان جلوگیری کندازیرا که اعمال عبادی ریایی هر چند که فراوان باشند هیچ ارزش و بهایی ندارد .لذا بجاست که مراقبت شدید از دل کند و آنرا حرم امن الهی قرار دهد.




تاريخ : 8 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط

مدرسه ی هدایت با کسب عنوان دو قهرمانی پشت سرهم به دنبال قهرمانی سوم بود که آن را به دست آورد.

این مدرسه پس از تمرین های پی در پی به مساف  مدرسه دکتر حسابی در اولین بازی به مربی گر عباس جوهری رفت که مجید بهرامی نیا دو بار و محمد علی بهبهانی یکبار برای هدایت گلزنی کردند که این نتیجه 3-1 به سود هدایت پایان یافت

دربازی دوم که مدرسه شهید حسینی از امام حسن حضور داشت تیم هدایت 7-2 پیروز شد وامتیاز 6 و باتفاضل+7در صدر جدول قرار گرفت و بعد از آن مدرسه شهیدمدرس با همین امتیاز و تفاضل گل+6 در رده ی دوم قرار گرفت اما بازی آخر که تقریبا فینال بود شهید مدرس و هدایت با هم مسابقه داشتند تیم هدایت با مسدوم بودن دروازه بان اول(عیسی قشقایی)رضا خلیلی را در دروازه ی خود قرار داد و دیگر بازی کنان اصلی خود را هم به نیمکت فرستاد.

در اوایل مسابقه تیم هدایت  به دلیل اشتباه فردی گل را دریافت نمود اما با حملات خود در نیمه اول نتوانست نتیجه را برگرداند و در نتیجه 1-0 به سود مدرس در نیمه اول به پایان رسید.

در نیمه دوم مجید بهرامی نیا توپ را به دروازه ی مدرس کوباند تا نتیجه1-1 شود بعد از آن دو تیم حملات خطرناکی کردند و موقعیت های زیادی را از دست دادند تا بالاخره سوت پایان بازی به صدا در آمد تا تیم هدایت برای سومین بار قهرمان مسابقات راهنمایی شود.

در پایان بازی افراد دو تیم باهم دست دادند و بعد از آن تیم هدایت خوشحالی کردند و آقای حسینی مدیر مدرسه عکس یادگاری انداخت.

در پایان بازیکنان شدند و گفتند((قهرمان واقعی شهیدان اسلام اند))

احسنت....





تاريخ : جمعه 4 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط عباس بحرینی
آخرین مطالب